||| SilkroadFull |||

Silkroad Başlanmadan Okunması Gerek (Önemi) 212

Join the forum, it's quick and easy

||| SilkroadFull |||

Silkroad Başlanmadan Okunması Gerek (Önemi) 212

||| SilkroadFull |||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


    Silkroad Başlanmadan Okunması Gerek (Önemi)

    avatar
    Misafir
    Misafir


    Silkroad Başlanmadan Okunması Gerek (Önemi) Empty Silkroad Başlanmadan Okunması Gerek (Önemi)

    Mesaj tarafından Misafir Cuma Eyl. 04, 2009 12:40 am

    Arkadaşlar öncelikle bu keyifli oyunun tam olarak tadını çıkarıp oynaya bilkmek için oyun hakkında her türlü biligiye sahip olmanız gerekmektedir edindiğim ve arşivime kattığım bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim lütfen biraz zaman ayırın ve baştan sona hepsini okuyun...

    Özet

    İpekyolu'nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır.Oyun 20.seviyeden sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine olanak tanır,bunlar ise ticaretci(trader),avcı(hunter)ve hırsızlıktır(thief).Ticaretcinin işi mallarını bir şehirden diğerine olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır.Mallar bir şehirden alınıp diğerinde satılır ve asıl değerinden kat kat yüksek fiyata satılır.Bu ise ticaretciye zorlu yolculuğunda verilmiş cömert bir ödül gibidir,fakat ticaretcinin taşıdığı malların değeri ne kadar yükselirse yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir.Bazı oyuncularsa ticaretcileri perişan etmek için hırsız rolüne bürünürler.Hırsızın amacı ise ticaretcileri öldürmek,malları almak,ve kendi karları için satmaktır.Hırsızlar genellikle takım oyunu oynarlar,hedeflerini özenle seçip parti veya guild şeklinde saldırırlar.Avcılar ise bu iki meslek arasında biryerdedir.Onların hedefi ise hırsızları öldürmektir ve genellikle ticaretciler tarafından kiralanırlar ve kervan boyunca koruyucu görev üstlenirler.Herhangi bir işi başarı ile bitirmek karakterimize deneyim puanı kazandırır.(experince points)Bu puanlar mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar.Meslekler sabit değildir ve on dakikada bir değiştirilebilirler.Her nedense,ne zaman hırsız puanı kazansanız ticaretci ve avcı puanı kaybediyorsunuz.Bu diğer kombinasyonlar içinde geçerlidir.Bu arada oyuna İslami ve Avrupa ırklarının da gireceği bir güncelleme de planlanmaktadır.Bu bize yeni canavarlar, yeni yetenek kağıtları ve yeni silahlar,ve de tahminen yeni başlangıç noktaları sağlayacaktır. Oyunda İslam liderleri Türk karakterler olarak hazırlanmıştır.

    Amaç

    İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve ününü yaymak genel amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu karakterinizi yaratırken kullandığınız model için çok da önemli değildir.


    Topluluk

    Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet görmektedir.İpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak satabilir,ya da direk takas edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son durum şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise yolculuk edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların bulunduğu bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine sahiptir ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya gelmesini sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye atlamasına yardımcı olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha çok oyuncu alabilir ve başka yararları da olur.Bunların yanı sıra dernekçe ticaret yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilir.Normalde sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de düşük seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu ile ilgili NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı ile dernek kurması mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de oyuna dahil edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip oyuncu arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de son zamanlarda eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya kısaca "T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine son zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.

    Grafikler/Ses

    Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter modellemelerine de özenilmiş.


    Karakter Geliştirme

    Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force Masteries-tecniques)direk ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(l ightning) ve Güç(force),silah ustalıkları ise:Mızrak/Büyük Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz şekilde geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza izin verir.


    Deneyim Kazanma

    İpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle arasındaki puan farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun sizin en yüksek kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle karşılaştırır.Aradaki fark ne kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme denilen şey gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller arasında yapılması önerilir).Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz.

    Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır.


    Silahlar

    3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok'dur.Ok dışında her kategori kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye ayrılır.Kılıç grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne sahipken daha az fiziksel hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi olan Jilet Kılıç ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar gücüne sahiptir.Aynı şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne sahiptir.Kılıçlara ve Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının kalkan taşıma seçenekleri vardır.


    Giysiler/Zırhlar

    Savunma teçhizatı 6 vücut bölgesine ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve kafa'dır.Oyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir çift büyülü küpe takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun görünümünde bir değişiklik yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz Giysi(garment)dir.Zırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirler.Komple olarak giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya zırhlarla beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen giysiler kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma sağlarlar.Bu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin yapısına ve ortama göre de uyumludur.Teçhizatlar 8 farklı seviyededir ve yedinci seviyeye kadar NPC'lerden temin edilebilir.Yedinci seviyeden sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece canavarlardan düşürülebilir veya diğer oyunculardan sağlanabilir.


    İtem Mall

    Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri aktarır.Belirlenen "ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanının dekorasyonu değiştirecek kağıt vs..gibi çeşitli şeyler satın alınabilir.


    Nesne Sınıfları

    Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri kendine has özellikler barındırırlar.


    Normal nesneler

    Normal,ya da bir başka deyişle "beyaz" nesneler en çok karşılaştığımız nesnelerdir.Bu kategorideki tüm nesneler npc'lerden temin edilebilir ve kendi sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlar.Örnek olarak,npc'den satın aldığınız bir silah genel olarak 2 kritiğe sahipken,daha yüksek kritiğe sahip silahlar kolaylıkla bulunabilirler.C


    Sihirli Nesneler (blue, mavi)

    Sihirli nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları ise karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım etmeye kadardır.Öteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır.

    Mühürlü Nesneler(seal)

    Mühürlü nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları levelin üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlar.Yere düştüklerinde,kendilerine has görüntüleri onların normal itemlerden rahatlıkla ayırabilmektedir.Çantanızda ise,mühürlü nesneler yanıp sönerek parlarlar.Her nesne mühürlü olarak düşürülebilir.Bunlara rağmen mühürlü zırhlar size özel bir görüntü sağlamayacaklardır,fakat silahlar ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama saçarlar.3 değişik seviyede mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü+5),Ay Mührü(+10),Güneş Mührü(+15),olarak sıralanırlar.

    Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)

    Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)

    Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)


    Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)

      Forum Saati Ptsi Mayıs 13, 2024 6:18 am